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OPENKNOWLEDGE How Museums, galleries, libraries and archives contribute ot lifelong learning
© Alessandro Zanini Rationale

Le projet comprend plusieurs organisation qui gèrent des musées, des bibliothèques et des archives venant de différents pays de l'UE (Italie, France, Lettonie, Lituanie, Pologne, Turquie) dans le but de clarifier le rôle qu'elles jouent dans le soutien à l'éducation tout au long de la vie et d'identifier leur contribution à la promotion de l'accès à la technologie numérique, permettant la participation numérique, en soutenant un mélange de possibilités d'apprentissage continu et l'activation des stratégies de sensibilisation, devenant ainsi en mesure de mieux faire face aux besoins d'apprentissage des groupes défavorisés (classe, le sexe, l'âge, la race, la langue et la culture, des difficultés d'apprentissage ou handicap, ou ressources financières insuffisantes) en terme de rendu apprentissage continu et la participation numérique entièrement accessible aux niveaux de l'UE, du pays et local. En outre, le projet vise à répondre aux besoins d'apprentissage spécifiques des opérateurs culturels / éducateurs travaillant dans des musées, des archives et des bibliothèques en matière d'offres d'expériences d'apprentissage continu pour les visiteurs et les utilisateurs. Tous les produits prévus se réfèrent à l'éducation tout au long de la vie dans les musées, les bibliothèques et les archives et comprennent notamment: 1) des rapports nationaux sur les besoins et les solutions adoptées selon les pays 2) un référentiel Internet des meilleures pratiques de l'UE 3) Des lignes directrices sur la façon de mieux répondre à des besoins émergents en matière de formation continue et fracture numérique dans les musées, les archives et les bibliothèques 4) un projet Web-pages et Facebook Profil 5) des sessions nationales de formation pour les acteurs culturels locaux / éducateurs actifs dans des organisations partenaires et des organisations pairs 6) une conférence internationale sur les enjeux du projet.

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eleaflet2 Guidelines on How Museums & libraries can contribute to LLL : Guidelines

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Page du coordinateur letton : Ludzas biblioteka

 

This project involves several organisation dealing with museums, libraries and archives coming form different EU countries (Italy, France, Germany, Hungary, Latvia, Lithuania, Poland, Turkey, Portugal) with the aim to clarify the role they play in supporting lifelong learning and identify their contribution in promoting access to digital technology, enabling digital participation, supporting a mix of lifelong learning opportunities and activating strategies of outreach, in so becoming able to better tackle the learning needs of disadvantaged groups (class, gender, age, race, language and culture, learning difficulties or disabilities, or insufficient financial resources) in terms of rendering lifelong learning and digital participation fully accessible at EU, country and local levels. 

Furthermore the project aims at fulfilling the specific learning needs of cultural operators/educators working in museums, archives and libraries in terms of delivering lifelong learning experiences to visitors and users.

 

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Impact

 

Impact on the partner organizations:
- knowledge exchange in terms of EU project participation (planning, managing, participating, evaluating, reporting, organising etc)
- improvement on the methods and knowledge necessary to work in the lifelong learning and in the informal education field (increasing ability about management strategies of partner organizations, responsiveness of users needs etc.)
- increasing knowledge about the specific issues treated in the project
- gaining of an Europe-wide perspective on the mainstream lines to follow in the future years
Impact on learners:
- fulfilling the learning needs as described at point D.2
- raising their organisational capacity
Impact on EU citizens in general
- gaining learning opportunities from museums, achieves and libraries better able to develop inclusive and effective services in the field of lifelong learning and technological enablement
Impact on EU disadvantaged groups of citizens
- Increased possibility to gain opportunities of access and participation in lifelong learning processes
- Increased possibilities of overcoming possible digital gaps
Impact on single individual people involved in the project
- the European dimension of the project at individual level, through the knowledge acquired, the abilities developed, the contacts established with people from abroad and the involvement in not-ordinary activities, will increase self confidence, enthusiasm about European identity and languages and will contribute towards the creation of a multicultural, more tolerant, society.

 Impact on the partner organizations:

- knowledge exchange in terms of EU project participation (planning, managing, participating, evaluating, reporting, organising etc)

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